Tienda Motoristas.com
                               
Resultados 1 al 10 de 74

Tema: Prohibido el acceso a motos en el Parc del Alt pirineu

Vista híbrida

Mensaje anterior Mensaje anterior   Próximo mensaje Próximo mensaje
  1. #1
    Ya lleva tacos
    Fecha de ingreso
    09 May, 06
    Mensajes
    859
    echo de menos a Jaume Mimo que nos dejo hace unos 12 años, el cual desde la federacion defendia estos temas del impacto de las motos en el medio natural a traves del informe Boada, una de sus máximas era que "el ruido no nos deja hacer amigos" ese hueco que dejo Jaume no lo ha suplido nadie, lástima, delante de la proliferacion de tanto "motofóbico" tenemos las de perder, esa es mi opinion.
    Última edición por CESC; 26/07/2022 a las 12:26

  2. #2
    Veterano mototrailero Avatar de Trencaterros
    Fecha de ingreso
    01 Sep, 06
    Mensajes
    6,190
    Para quen prefiera enviarlo así, traducida y remasterizada:


    Amb data 4 d'abril de 2022 consta la resolució que va declarar Zona d'Especial Protecció de Qualitat Acústica (ZEPQA) al Parc Natural de l'Alt Pirineu. Aquesta resolució es va adoptar en el Pla d'actuació per a la declaració de l'espai d'especial protecció de la qualitat acústica al Parc Natural de l'Alt Pirineu. En desenvolupament d'aquest Pla d'acció, està prohibit “l'accés amb motos, quads, i buggies” a la Pista de Bonabé (C-147).

    Respecte pel Pla d'Acció i Prohibició:
    - El document esmenta la realització d'un “estudi acústic” no annexat, pel que és impossible verificar aspectes com la metodología o si s'utilitzaran sonòmetres homologats.
    - No queden clares quines son les afectacions sobre la fauna i els éssers humans de un determinat volum de trànsit que superi aquest llindar de so.
    - Degut a que la Pista de Bonabé era i segueix sent una carretera oberta al pas d'altres vehicles motoritzats, com per exemple cotxes, existeixen seriosos dubtes sobre els nivells de cibelis assolits, ja que també els automóbils elèctrics i híbrids estan obligats a la incorporació de sistemes d'avis acústic (SAAV), d'emissió superior a 56 dB, pel que tampoc podrien circular per la ZEPQA, ja que un dels requisits es no superar el límit de 50 dB.
    - Igualment, alguns dels vehicles esmentats, en determinades circumstàncies de circulació, poden estar per sota d'aquest llindar de so.
    - Donat que en un document anterior (Estudi de la capacitat de càrrega turística de la vall de Bonabé al Parc Natural de l'Alt Pirineu) es suggereixen mesures alternatives a una prohibició total, com la “implementació d'un límit diari” o “l'obertura d'altres vies alternatives”.
    - Per l'últim, no només les motos (quads, ATV y buggies) superan els 50 dB, el fet de prohibir la circulació única i específicament a aquests vehicles situant en desigualtat davant la llei als que per circumstàncies personals son propietaris dels mateixos per circumstàncies personals.
    - Tot lo anteriorment esmentat, suposa una vulneració de l'article 14 de la Constitució Espanyola i una criminalització arbitrària d'un col·lectiu de persones.

    Sol·licito:

    1. Que es faci públic l'estudi acústic sobre el que es basa de la declaració de ZEPQA.
    2. Que l'administració clarifiqui el criteri alhora de prohibir l'accés a un determinat tipus de vehicles i no a la resta que poden causar els mateixos suposats danys o molèsties.
    3. Que es procedeixi a regular l'accés tal com suggereix "L'estudi de capacitat de càrrega turística de la vall de Bonabé al Parc Natural de l'Alt Pirineu" o es suprimeixi la prohibició actual. Ambdues, a fi d'eliminar la discriminació entre usuaris pel simple fet del típus de vehicle amb que circulen i no per les circumstàncies de la conducció o els efectes d'aquesta.
    Team Mistela

  3. #3
    Veterano mototrailero Avatar de josemari
    Fecha de ingreso
    02 Aug, 16
    Ubicación
    Pla d´urgell
    Mensajes
    9,981
    Cita Iniciado por Trencaterros Ver mensaje
    Para quen prefiera enviarlo así, traducida y remasterizada:


    Amb data 4 d'abril de 2022 consta la resolució que va declarar Zona d'Especial Protecció de Qualitat Acústica (ZEPQA) al Parc Natural de l'Alt Pirineu. Aquesta resolució es va adoptar en el Pla d'actuació per a la declaració de l'espai d'especial protecció de la qualitat acústica al Parc Natural de l'Alt Pirineu. En desenvolupament d'aquest Pla d'acció, està prohibit “l'accés amb motos, quads, i buggies” a la Pista de Bonabé (C-147).

    Respecte pel Pla d'Acció i Prohibició:
    - El document esmenta la realització d'un “estudi acústic” no annexat, pel que és impossible verificar aspectes com la metodología o si s'utilitzaran sonòmetres homologats.
    - No queden clares quines son les afectacions sobre la fauna i els éssers humans de un determinat volum de trànsit que superi aquest llindar de so.
    - Degut a que la Pista de Bonabé era i segueix sent una carretera oberta al pas d'altres vehicles motoritzats, com per exemple cotxes, existeixen seriosos dubtes sobre els nivells de cibelis assolits, ja que també els automóbils elèctrics i híbrids estan obligats a la incorporació de sistemes d'avis acústic (SAAV), d'emissió superior a 56 dB, pel que tampoc podrien circular per la ZEPQA, ja que un dels requisits es no superar el límit de 50 dB.
    - Igualment, alguns dels vehicles esmentats, en determinades circumstàncies de circulació, poden estar per sota d'aquest llindar de so.
    - Donat que en un document anterior (Estudi de la capacitat de càrrega turística de la vall de Bonabé al Parc Natural de l'Alt Pirineu) es suggereixen mesures alternatives a una prohibició total, com la “implementació d'un límit diari” o “l'obertura d'altres vies alternatives”.
    - Per l'últim, no només les motos (quads, ATV y buggies) superan els 50 dB, el fet de prohibir la circulació única i específicament a aquests vehicles situant en desigualtat davant la llei als que per circumstàncies personals son propietaris dels mateixos per circumstàncies personals.
    - Tot lo anteriorment esmentat, suposa una vulneració de l'article 14 de la Constitució Espanyola i una criminalització arbitrària d'un col·lectiu de persones.

    Sol·licito:

    1. Que es faci públic l'estudi acústic sobre el que es basa de la declaració de ZEPQA.
    2. Que l'administració clarifiqui el criteri alhora de prohibir l'accés a un determinat tipus de vehicles i no a la resta que poden causar els mateixos suposats danys o molèsties.
    3. Que es procedeixi a regular l'accés tal com suggereix "L'estudi de capacitat de càrrega turística de la vall de Bonabé al Parc Natural de l'Alt Pirineu" o es suprimeixi la prohibició actual. Ambdues, a fi d'eliminar la discriminació entre usuaris pel simple fet del típus de vehicle amb que circulen i no per les circumstàncies de la conducció o els efectes d'aquesta.
    Jajajaja ya decía yo que lo había leído antes.

    Ben fet.
    Suzuki DRZ400E Ex-Dominator650 88 - DRBIG 750 - DR 600 Djebel - XT 600 88

  4. #4
    Veterano mototrailero Avatar de josemari
    Fecha de ingreso
    02 Aug, 16
    Ubicación
    Pla d´urgell
    Mensajes
    9,981
    Cita Iniciado por CESC Ver mensaje
    echo de menos a Jaume Mimo que nos dejo hace unos 12 años, el cual desde la federacion defendia estos temas del impacto de las motos en el medio natural a traves del informe Boada, una de sus máximas era que "el ruido no nos deja hacer amigos" ese hueco que dejo Jaume no lo ha suplido nadie, lástima, delante de la proliferacion de tanto "motofóbico" tenemos las de perder, esa es mi opinion.
    Es una pena que cuando haya una agresión a la libertad de movimientos en relación al colectivo de la moto trail no haya un organismo que nos pueda defender jurídicamente, aunque este es otro tema a discutir, de momento, Salva; que es el que realiza los recorridos de la Rodibook y por tanto tiene contacto con los alcaldes de las zonas por donde pasa la prueba para pedir los correspondientes permisos, junto con la organización Moto de campo sostenible, se unirán para hablar sobre todo con el alcalde de Isil, dado que los vecinos ayudados por el consejo del Alt Pirineu han promulgado esta prohibición de circulación, además de algún que otro beneficiario subsidiario en la sombra, en base al estudio acústico de la zona ZEPQA, lo curioso es que solo es a motos, quads y buggies, como que los coches y 4x4 no hacen ruido, en fin.....

    Suzuki DRZ400E Ex-Dominator650 88 - DRBIG 750 - DR 600 Djebel - XT 600 88

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •